Страници

Пловдив - старият град


Да се разходим по калдъръмени улички и да се върнем назад във времето... Отново... но този път в Пловдив. Красив град е, особено в тази част. Старинни сгради, къщи-музеи, църкви и храмове и най-вече:



Античния театър


Главен метрополски храм "Света Марина"



Дановата къща е изградена върху скала.
В нея е живял Христо Данов - основателят на организираното българско книгоиздаване.




Катедралната църква“Св. Богородица”



Църква „Свети Димитър”



Къща Мавриди, в която се намира музейна сбирка, посветена на живота и творчеството на френския национален поет и политик Алфонс дьо Ламартин.


Къщата на д-р Сотир Антониади -Старинна аптека "Хипократ".
Тук се намира единствената по рода си в България музейна експозиция Старинна аптека " Хипократ".


Хисар капия


Куюмджиевата къща (Етнографски музей)


Балабанова къща



Руски ресторант "Петър І"







Джумая джамия




Античният стадион на Филипопол







9 коментара:

  1. Поздравления,стана ми драго и много приятно да видя с твоите очи Пловдив ;)

    ОтговорИзтриване
  2. Кате,хубав ни града и това си е!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. :) най-хубавият!! А и България е на има-няма на 1300 години, ;) а Пловдив - на над 6000 ;)

      Изтриване
  3. Аз като пловдивчанака :) и по произход, и по душа, не мога да не се възхитя на красивия ъгъл, през който си ни представила Пловдив - благодарности и поздравления, Канди!! Както ние там си се шегуваме ;) само море си няма Пловдив - всичко друго му е прекрасно!!! И след повече от 22 години в София :)) регионалният пловдивски шовинизъм не ме напуска :)

    ОтговорИзтриване
  4. Кате, много ме развълнува. Пловдив е моят роден град и много, много си го обичам и много ми липсва... Дори не можеш да си представиш, колко много ме зарадва с тази си публикация и колко мило ми стана! Благодаря ти от сърце за нея!!!
    Прегръдки и пожелание за една прекрасна вечер!

    ОтговорИзтриване
  5. В стария Пловдив не съм ходила от студентка, а като знам кога беше това, направо си е срамота. Мерси, Бонбон, че отново ме разходи и ми даде идея за близкото бъдеще;)

    ОтговорИзтриване
  6. Леле ,ето още нещо което ни свързва освен любовта към кулинарията.
    И аз съм живяла дълги години в Пловдив ,остана ми слабост,страхотен град.
    Благодаря ти Кате,отдавна не бях се връщала там
    прегръдки

    ОтговорИзтриване
  7. Най-хубавитя град в България! Моя слабост! Поздравления за снимките и публикацията! :)

    ОтговорИзтриване
  8. Благодаря ви!;) Наистина този град е много красив! И наистина си има всичко, освен море:). Великолепен е, а тази, старинната част е невероятна! Радвам се, че публикацията ми ви е донесла приятни емоции!

    ОтговорИзтриване