Страници

Хайдари


Хайдари е вид разядка, от турската кухня. Вкъщи имаме една подобна любима разядка, която Бонбонът прави от сирене, цедено кисело мляко и чесън.
Разгледах доста рецепти и стигнах до извода, че основните продукти за направата на Хайдари са: цедено кисело мляко, копър, джоджен, чесън, зехтин, черен, бял, червен или лют пипер. На вкус се добавят: чушки, сирене, маслини и др.
Та Хайдари бях сигурна, че ще ни допадне. Любопитството ми беше в съчетаването на подправките – копър и джоджен.
Ето какъв вариант направих аз, като съвсем не претендирам за автентичност, но бих искала да да разбера в оригинал как е рецептата, ако някой знае, да сподели.

Продукти:
300 гр цедено кисело мляко
1 ч.ч. натрошено сирене
5 скилидки чесън / малки или 2-3 по-големи/
2-3 стръкчета копър
1 ч.л. сух джоджен или пресен
зехтин
червен пипер

Приготвяне:
Сиренето се разбърква с киселото мляко. Добавя се пресованият чесън, ситно нарязаният копър и джоджена. Разбърква се добре.
Изсипва се в салатна чиния и се оформят леки вдлъбнатинки, в които се изсипва зехтин.
Поръсва се с червен пипер и сух джоджен и се поднася с домашно приготвени сухари.

17 коментара:

  1. Изглежда доста вкусно. И аз правя нещо подобно, и му казвам катък. Иначе тези подправки са нещо различно и ще променят значително вкуса. Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  2. Наистина интересно съчетание на подправки. Много обичам такива резядки и ще пробвам и тази. Поздрави и хубав ден, бонбонче!

    ОтговорИзтриване
  3. Кате, изглежда страхотно, само джоджен спестявам у дома точно на тази разядка, пък турското име беше новост за мен. Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
  4. Толкова апвтитно с тези филийки, Кате! Чудесна разядка!

    ОтговорИзтриване
  5. Кате, не знам оригиналната рецепта, от теб научавам за тази разядка. Ама твоят вариант определено е чудесен! :)
    Поздрави сърдечни и хубав ден!

    ОтговорИзтриване
  6. И аз за катък се сетих. Нямам представа каква е оригиналната рецепта, но приготвеното от теб изглежда страшно апетитно! Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  7. Кате, не мога да ти се наситя на тия рецепти, невероятен проект, много ми харесва, ще опитам от всичко задължително, тази разядка е великолепна, прилича на нещо, което много обичаме в къщи, но подправките тук са много интригуващи, още довечера ще го направя! Прегръдка!

    ОтговорИзтриване
  8. Haydari е турска разядка с основен продукт изцедено мляко.
    Подправките могат да са сухи,или пресни.
    Въпрос на вкус и опитване :)
    Можеш да сложиш бял, или черен пипер, риган, мента, копър, както сухи,така и пресни.
    Можеш да сложиш лют червен пипер.
    Както ти се харесва :)

    ОтговорИзтриване
  9. Прекрасен проект, който ще следя с огромен интерес. Корените на рода ни са от турска Тракия и ми е интересна тази кухня. За съжаление има много интересни турски рецепти, но чичко Гугъл не умее да ги превежда правилно. За това с интерес ще следя твоите предложения и в най-скоро време някое от тях ще присъства на трапезата ни.

    ОтговорИзтриване
  10. Може да е нахално ама идвам с филийката да си топна поне едно залъче. Моля другите на опашката зад мен. Я остане нещо, я не. И аз се присъединявам към мнението на Дани - джоджена е познат още и като българската мента. Но тази рецепта няма нищо общо с катък - прави се само от овче прясно мляко по специална технология. Поздравления Кате за проекта - турската кухня е много богата и в много отношения (като изключим месото) се застъпва с нашата.

    ОтговорИзтриване
  11. Ауу, Катее! Цял хляб мога да изям с това нещо! Наскоро и аз открих една много вкусна разядка, малко е подобна на тази. 100 % ще се пробва идните дни, така мечтая да се наям хубаво с чесън :))
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  12. Кате, за първи път като срещнах в една рецепта джоджен и кисело мляко, бая умувах дали да рискувам. Но взе, че ми хареса. Сигурна съм, че тази разядка много румени филийки ще изяде :)

    ОтговорИзтриване
  13. Ух Кате това звучи и изглежда повече от чудно, много вкусно! Ще следя с интерес серията от ястия от турската кухня, имам много любими сред тях :) Прегръдки <3

    ОтговорИзтриване
  14. Хайдари е арменска разядка, а не турска... Думата хай - означава арменска, дари - година

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравейте и благодаря за коментара! Не съм сигурна обаче дали това е точно така, тъй като тази разядка съм срещала само като турска и арабска( в интернет, в турски ресторанти, книги и т.н.). Възможно да я има и в Армения и навсякъде по света, но това не изключва и присъствието в турската кухня. Не бих могла да споря по темата, тъй като не съм компетентна, дори сега след Вашият коментар се поинтересувах, но отново я откривам като турска и арабска. Поздрави!

      Изтриване
  15. Ето вариантът на тази разядка от мои познати турци :Haydari
    500 gram. süzme yoğurt.
    50 gram. beyaz peynir.
    2 diş sarımsak.
    4 yemek kaşığı zeytinyağı
    1 tatlı kaşığı nane.
    1/2 çay bardağı ince çekilmiş ceviz içi.
    1/2 çay kaşığı tuz.

    ОтговорИзтриване