Страници

В очакване на Великден: Моркови от моркови:)


Една от любимите ми рецепти за Великден е тази за морковчетата:). Всъщност всичките са ми любими, защото носят много настроение.
Сега направих морковчета, не от тесто, а от морковчета:). Пробвах и с тиквичка, за колорит:). Щях да пробвам и с пащърнак, ама нямам:))). А предполагам, че и с патладжан биха се получили.
Но най-си ми харесват с морковчета, защото са оранжеви.
Какъв пълнеж ще сложите вътре е въпрос на личен вкус. Аз харесвам пълнежите с крема сирене, копър и чесън и за такъв тип предястие ги предпочитам.
И като всяка рецепта и тази си има вдъхновение, а то е от рецептата за фунийки от тиквички, която открих тук: gotvenetokatohobi.blogspot.com. Благодаря на авторката за споделянето!
В моят вариант рецептата изцяло е променена, но все пак, тази рецепта ме вдъхнови!




Продукти:

1 голям морков

1/2 ч.ч. брашно
1/2 ч.ч. галета
1 с.л. настърган Пармезан / Грана Падано/

олио и брашно за формичките

Пълнеж:
крема сирене
чесън
копър

За декорация:
копър
хартия за печене и формички, от типа за фунийки. Може да си направите от алуминиевите тавички за еднократна употреба.



Приготвяне:
Нарежете морковите на тънки дълги филийки, с помощта на белачка за зеленчуци.

Намажете формичките с олио и ги потопете хубаво в брашно.

Разбийте в купа яйцето.

Разбъркайте в друга купа брашното, галетата и Пармезана.

Започнете да навивате лентички морков около фунийките. За едно морковче ще са ви необходими няколко лентички.
Внимателно ги намажете с четка с яйце от всички страни.
Потопете в сухата смес с брашното, Пармезана и галетата, отново от всички страни.
Подредете ги в тава, застлана с хартия за печене и ги изпечете в предварително загрята на 180 градуса фурна за около 10 минути.
Извадете ги от формичките / внимателно, за да не са залепнали някъде/ и ги оставете да се охладят, след което ги напълнете с крем, приготвен от крема сиренето, пресования чесън и ситно нарязан копър.
Декорирайте с листенца копър.







12 коментара:

  1. Разкошни са станали, Кате! И си спестила мацането с боички:) Хубав ден!

    ОтговорИзтриване
  2. Прекрасна идея! А пълнежа ми е особено любим! Ще следя с нетърпение цялата Великденска поредица :) Поздрави, Кате

    ОтговорИзтриване
  3. Фантастична идея, Кате! Много симпатични са станали! Открадвам, да знаеш :)
    Поздрави и усмивки!

    ОтговорИзтриване
  4. Хех, ама как ме усмихна, Кате! Прекрасни са! Ще ги приготвя някой път със сигурност, чудна идея! :)
    Прегръдки и хубав ден!

    ОтговорИзтриване
  5. Кате, много весело и интересно предложение! И как майсторски си ги направила! Ще я запомня тази идея :)
    Много хубав ден ти пожелавам, пълен с нови великденски идеи! :)

    ОтговорИзтриване
  6. Кате,отново си във вихъра си,дано успея да прегледам всичко,което си запланувала и ще изпълни страниците тук.Началото е повече от забележително,предишните ти морковчета съм ги била пропуснала,но ето че сега наваксах и са невероятно атрактивно представени и чудесно оформени!Днешните тук също страхотно ми допадат като идея!Голяма работа си ти,ей,нямаш умора,безкраен извор на идеи,браво!

    ОтговорИзтриване
  7. чудесна идея, Кате! Непременно ще ги направя по твоя начин :) да не ми се смеят у нас на зелените моркови, както се хилеха на зелените ми рози от краставица :)
    И с чудесен пълнеж, наш любим!
    Злааааатна си!

    ОтговорИзтриване
  8. Още вчера исках да ги видя тези чудни морковчета!
    Много са красиви, Кате и със сигурност много вкусни! Страхотна идея!

    ОтговорИзтриване
  9. Ама толкова са симпатични, такава невероятна идея, не зная какво да кажа, а и приказни снимки! Прегръдка от мен, много голяма!

    ОтговорИзтриване
  10. Кате - невероятна разкошотия! И какви снимки само - имам чувството, че мога да се протегна и да се грабна едно морковче :) Мисля да ги демонстрирам на свекърва ми, за да я впечатля с умения ;)
    Поздрави мила!

    ОтговорИзтриване
  11. Само не знам с едно морковче до къде ще стигнем - за тази многофункционална, невероятно апетитна и изключително здравословна идея си трябва поне щайга. Това не е само студено предястие - става и за междинна закуска, за лек обяд или просто да се разходиш из природата и да хапнеш нещо и полезно и вкусно. И за работа можеш да си вземеш, и на децата в раничките да сложиш (вместо ледени близалки, дъвки и бонбони - за това си харчат парите). Много ми харесва твоята адаптация Кате и да знаеш крада идеята да сладоледени фунийки. Поздрави и много слънчево настроение за предстоящите празници.

    ОтговорИзтриване