Страници

В очакване на Великден: Лучено цвете BLOOMIN' ONION


Сигурно сте виждали това цвете в интернет пространството, аз обаче за пръв път го видях при Дианка и останах силно впечатлена. Благодаря ти, мила за всички красоти, които споделяш с нас! Хризантемите на Снежи, също са прекрасни.

Наближава празника на цветята и това наистина е много подходяща рецепта, а освен красиво е и много вкусно! Ето цветето и при мен, в малко по-различен вариант:





Продукти за 1 цвете:
1 глава лук
купа с вода с лед

за паниране:
2 ч.ч. брашно
1 ч.л. червен пипер
1 ч.л. сух риган
1/2 ч.л. черен пипер
1/2 ч.л. чесън на прах

1 яйце
2 с.л. прясно мляко

за пържене:
около 400 мл зехтин


Приготвяне:
Отрежете края на лукът, от към перата. Частта с корена не се реже!
Обелете лука.
С остър нож го разрежете първо на четвъртинки, след това на по-малки части, но внимавайте - не трябва да стигате до края, за да не се разпадне цветето.
Потопете лукът в купата със студена вода и го оставете така да престои за 1 час.
Извадете го и внимателно разтворете, с помощта на малка лъжичка извадете сърцевината и я отстранете.
Разделете внимателно всяко"листенце".

В една купа разбъркайте сухите подправки с брашното, а в друга разбийте яйцето с млякото.

Потопете лука в брашнената смес, хубаво поръсете с лъжица, да има брашно между всички листенца.
Изтръскайте излишното брашно и потопете в яйчната смес.
Извадете и отново потопете в сместа с брашното.
Изтръскайте излишното и пуснете така панираният лук в загрят зехтин. Пуснете цветето с разрезите надолу, пържете 3 минути, след което обърнете и пържете още 3 минути.
Извадете върху салфетка и оставете да се отцеди от излишната мазнина.
Поднесете с чеснов сос.




12 коментара:

  1. Кате, чудесно е и твоето цвете! Желая ти винаги да е цветно в душата ти!
    Прегръдки и хубав ден. ;)

    ОтговорИзтриване
  2. Страхотно, 100 пъти страхотно! Правих го и знам, че освен ефектно е и много вкусно!
    Хубав ден, Бонбон!

    ОтговорИзтриване
  3. Изглежда страхотно,Кате! Каква малка глава лук, а какво голямо цвете е станало! Супер!

    ОтговорИзтриване
  4. Прекрасно се е получило! Наистина ли е нужен около 800 мл зехтин? Тони

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Първоначално отговорих, че толкова съм сложила, обаче като погледнах бутилката, съм се заблудила, че е литрова и затова:). Сега ще поправя. Благодаря ви:))) Значи съм използвала 400 мл, зехтин. Сега ще оправя в рецептата:). Но всъщност идеята е да плува във маслена баня, и може да използвате олио, ако нямате зехтин. Просто при пърженето със зехтин се получава една приятна коричка, която не позволява мазнината да поеме. Поздрави!

      Изтриване
  5. Красиво е, Кате! Прегръдка! :)

    ОтговорИзтриване
  6. Кате, много ефектно и красиво, а сигурна съм и вкусно. Прегръдки и цветен ден ти желая!

    ОтговорИзтриване
  7. Много интересно лучено цвете, не бях виждала досега! Благодарности, че го сподели!
    Хубав ден! :)

    ОтговорИзтриване
  8. Бонбон, енергията ти е заразна;) ЧУдно цвете си докарала!

    ОтговорИзтриване
  9. Страхотна хризантема, Кате! Много го харесахме и ние този пържен лук и тия дни пак ще си спретнем някоя глава :) млечния ми сос е готов поне.

    ОтговорИзтриване
  10. Кате и това лучено цвете много ми харесва! Аз не съм го правила още, все ми се струват малки луковете, на които попадам. Не обичам пържено, но ако видя голям лук, непременно ще го опитам в този вариант!

    ОтговорИзтриване
  11. Чудно цвете се е получило при теб, Кате ,
    апетитно, красиво и носи много пролетно настроение....
    Впечатлявам се всеки път от творческите ти идеи, вдъхновението и прекрасните резултати - страхотни празнични предложения - голямо браво за теб!
    Моите поздравления, хубави, усмихнати, цветни празници!


    ОтговорИзтриване