Страници

Патладжан кебап

турско ястие с патладжан и кайма на шиш

Патладжан кебап (patlıcanlı kebap) е ястие от турската кухня, което се приготвя от патладжан и фино нарязано или смляно месо. Според различните райони съществуват и различни версии.
Може да се приготви в тава или като шиш, но характерното е, че се редуват последователно месо с патладжан. Интересна разновидност на Патладжан кебап е patlıcanlı İslim kebabı. При него патладжаните първо се нарязват и се запържват в олио. Месото се сотира отделно. След това парчетата месо се увиват в пържените филийки патладжан и се съединяват заедно с клечка за зъби. Украсява се с резенчета домат и /или зелен пипер. След това ястието се поставя във фурна и се пече, докато месото омекне. Сокът се обогатява чрез добавяне на малко разредена доматена салса. В блога си Мария е представила рецепта за патладжан кебап. При Дианка варианта е различен, но също така неустоим. И ето моето предложение за:

Патладжан кебап



Продукти:
2 тънки патладжана

около 300-400 гр агнешка кайма
1/2 глава лук
черен пипер
сол
червен пипер
2 скилидки пресован чесън

>
  



Приготвяне:
Нарежете патладжаните на колелца с дебелина около 2 см.
Посолете ги и ги оставете да се отцедят от горчивия сок.
Омесете каймата с подправките, лука и чесъна.
Оформете малки кюфтенца, малко, по-малки от патладжанените кръгчета.
Нанижете на дълги шишове като редувате патладжан и кюфте.
Изпечете ги от всички страни на предварително загрята скара и поднесете със салата от домати и краставици.


13 коментара:

  1. Изглежда много вкусно наредено, викащо "вкуси ме". Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  2. Толкова любимо,Кате, че едва дочакваме да има патладжан на корем:) Хубава седмица!

    ОтговорИзтриване
  3. Кате, това ще е любимия ми проект. Чакам с нетърпение продължението му! А тази рецепта задължително ще я пробвам! Снимките, от Златоград, Камената сватба и Камените гъби са страхотни!

    ОтговорИзтриване
  4. Кате, ще следя с интерес! Сигурна съм, че отново ще се развихриш, както ти си можеш. :)
    Поздрави сърдечни!

    ОтговорИзтриване
  5. Чудесна нова рубрика, Кате - турската е една страхотна кухня,
    която ще очаквам с интерес, представена по твой, специален и неповторим начин...
    Сърдечни поздрави с пожелания за хубави и усмихнати празнични дни!

    ОтговорИзтриване
  6. Ще следя с интерес рубриката и прекрасните неща, които създаваш! Всичко е толкова апетитно и изкушаващо :) Поздрави :)

    ОтговорИзтриване
  7. Кате, обичам турската кухня. Много е близка до Арменската и ми е много на сърце. Ядох такъв кебап в Истанбул. Поздравления и благодаря за рецептата!

    ОтговорИзтриване
  8. О, нов проект - ще следя с интерес :) Първата рецепта е супер!

    ОтговорИзтриване
  9. Ооо, Кате, любима кухня ми е, както знаеш имам висше образование за турската кухня, хихи....Но, наистина толкова много неща съм опитала къде ли не в Турция, толкова много неща готвя и у дома....това е многолика и страшно вкусна храна. Благодаря ти, че си се доверила и на мои рецепти. Патладжан-кебапа ти е изкусителен!
    С усмивка
    Мария

    ОтговорИзтриване
  10. Значи, толкова коментари преди мен, а никой не е предявил претенции към поне едно шишче... Аз пък ги грабвам и двете, защото знам за каква вкусотия иде реч, а и ти си така добричка, че с радост ще ми ги отстъпиш, нали? ;))))
    Съблазнителка! Много обичам турска кухня и така се зарадвах, че вече е представена и в 24 Kitchen... И патладжан кебап обичам Кате, и адана кебап, орман кебап... всичко ще е кебап ми харесва. Хм, ти ако направиш тема само за кебапите им, ще минеш седмицата и даже ще я удвоиш. :)
    Поздрави и спорна седмица! Прегръдка!

    ОтговорИзтриване
  11. Ирма, остави едното за мен, моля :)
    Чуден е този кебап, Кате, монго го обичам и аз.
    Поздравления за новия проект, ще те следя под око, че много харесвам тази кухня и аз :)
    Лека нощ!

    ОтговорИзтриване
  12. М-м-м, какво ми трябваше да надничам в този проект :) Лигите ще му потекат на човек и все вкусни неща. Пощади ни, Кате, нас наблюдаващите :)

    ОтговорИзтриване
  13. Изглежда страхотно, макар и с патладжана да не се харесваме особено. Смятам да го заменя с тиквичка, че много ми допадна този кебап, направо се окапах! Поздрави, Кате :)

    ОтговорИзтриване